30 Kasım 2013 Cumartesi

Köfte ve italyan makarnası

Merhaba, bugünkü menümüz köfte ve italyan makarnasından oluşuyor. 
Köftenin tarifini bir arkadaşım istemişti, eşi 1 haftaya kadar doğum yapacağından yemeklerin kendisine kaldığını söylemiş ve  köfte ve tas kebabını bir türlü istediği gibi yapamadığından şikayet etmişti. . Bu tarif onun için. 
Makarnayı ise  italyadan almıştım denemek için ve ancak fırsat buldum denemeye. birkez daha hayran kaldım. italyanlar gerçekten bu işi çok iyi biliyor...
Sevgiler
Köfte için malzemeler

Yarım kg kıyma
1 yumurta
1 tatlı kaşığı kekik
1 çay kaşığı kırmızı pul biber
1 çay kaşığı kimyon
1 çay kaşığı karabiber
1,5 çay kaşığı karbonat veya 1/2 paket kabartma tozu
1 adet soğan
1 tatlı kaşığı tuz
1 küçük çay bardağı galeta unu 

Yapılışı
Soğanı rendeleyelim. Derin bir kaba soğanla birlikte tüm malzemeleri alalım ve 10 dakika yoğuralım. Küçük parçalar koparıp yuvarlak şekil verelim.mümkünse buzdolabında en az yarım saat dinlendirelim. 

Not: karbonat veya k.tozu köftenin her yanının eşit şekilde pişmesini sağlıyor. 
Not: ben galeta unu yerine kalan ekmekleri kurutup rondoladıktan  sonra bir kavanozda bekletiyorum ve lazım oldukça kullanıyorum.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder