11 Aralık 2013 Çarşamba

Sebzeli tavuk

Merhaba

Bugünkü menümüzde tavuk var. Kızım tavuğu çok seviyor ama şartı kemikli tavuk olması. Yani tavuk yapıcam deyince ama kemikli olsun dediği için genelde baget alıyorum. Aşağıdaki tarifte de başrol oyuncusu baget:) evdeki tüm sebZeleri ve baharatları  kullanabileceğiz bi yemek. Ben baharat çok sevdiğim için tavuğa yakışabilecek köri, kekik, karabiber, biberiye kullandım. Damak tadınıza göre değiştirebilirsiniz. Afiyet olsun. 


MalZemeler

1 pk baget tavuk
2 adet patates
2 adet küçük boy havuç
2 diş sarımsak
3-4 dal brokoli( ben olmadığı için koyamadım normalde koyuyorum)
Yarımçay bardağı Zeytinyağ
Tuz
İstenilen baharatlar
Not: biberiye kekik kişniş pul biber köri tavuğa yakışan baharatlar

Yapılışı
Yukarıdaki yağ hariç tüm malZemeleri yayvan bi tencereye alalım. En alta tavukları dizelim. Zeytinyağını en üstüne gezdirelim.  Mümkünse buzdolabında bekletince yağı ve baharatı içine çekeceğinden daha iyi olur ama bekletmesenizde ağır ateşte pişirince lezzetinden birşey kaybetmeyecektir. 
Aynı karışımı yapıp fırın torbasına koyupta pişiriyorum, aklınızda bulunsun. Afiyet olsun. Yukarıdaki fotoğraf çiğ hali yemek pişince pişmiş halinide paylaşacağım:))
Sevgiler






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder