26 Aralık 2013 Perşembe

İNCİRLİ KEK


Malzemeler:
 
3 yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı un
1 su bardağı iri dövülmüş ceviz
1 paket kabartma tozu
6-7 adet kuru incir (önden ufak ufak doğranıp 1 çay bardağı sıcak su ile ıslatılmış)
1 tatlı kaşığı tarçın (isteğe göre)
Şerbeti :
 
1 su bardağı sıcak su
1,5 çorba kaşığı nescafe
2 çorba kaşığı toz şeker
(hepsi karıştırılıp kenarda bekletilir)
Kreması:
 
1 litre süt
2 yemek kaşığı nişasta
2 yemek kaşığı un
1 su bardağı şeker (ben 1 parmak kadar eksik koydum)
indirmeden önce 50 gr tereyağı
1 paket krem şanti
Yapılışı:
Yumurta ve şeker çırpılır. İçine un, kabartma tozu tarçın ilave edilir.
 Sonra ceviz ve en son incir suyu ile birlikte konur. Önden yağlanıp unlanmış dikdörtgen
borcama dökülür ve önceden ısıtılmış 160 derece fırında pişirilir. kek pişerken kreması
hazırlanır, ben krema piştikten sonra 10 dk kadar ara ara mikserle karıştırdım, hem
krema yoğun bir hal alıyor hemde üzeri kabuk bağlamıyor.
kek piştikten ve  5-6 dk ılındıktan sonra, nescafeli şerbet ile her tarafı ıslatılır.
5 dk daha şerbeti çektikten sonra kreması dökülür. Buzdolabında 1 gece
dinlenirse daha güzel oluyor vakit yoksa en azından 3-4 saat yine buzdolabında
 bekletilebilir..Afiyet olsun.
sevgiler

1 yorum:

  1. İşte beklediğim tarif sonunda geldi :) heyecanla deneyeceğim günü bekliyorum. inşallah başarabilirim :))

    YanıtlaSil